Historia pierwszego negatywa..

W końcu się udało! Pierwszy negatywny komentarz na portalu sprzedażowym Allegro. Po 8 latach i 2 miesiącach sprzedaży! Na ponad 1700 ocen w 2019 roku, trafił się jeden wyjątek. Skąd ten entuzjazm? Ponieważ negatywna ocena jest od właściciela sklepu rowerowego z Konina, a więc od konkurencji. Czy komentarz zasłużony? Ocenicie sami 🙂

Ciężko pracowałem nad tym by jak najdłużej utrzymywało się 100% pozytywnych opinii. Oczywiście nie zawsze udawało się wywiązywać z deklarowanego czasu wysyłki (zazwyczaj 24 godziny), zdarzały się sporadyczne braki magazynowe z różnych przyczyn. Nigdy nie zostawiłem jednak Klienta w potrzebie i gdy trzeba było, to zamawiałem towar u konkurencji, ponosząc wszystkie koszta.

Komentarz negatywny od Klienta w większości przypadku nie jest czymś złym. Jest ważną informacją zwrotną dla Sprzedawcy i wskazuje miejsca, w których trzeba się poprawić. Tutaj jest zupełnie inaczej, o czym dalej.

Zaraz po otrzymaniu negatywa piszemy do Klienta wiadomość z pytaniem o przyczyny. W odpowiedzi cisza.

Sprawdzam historię zamówienia.

Klient kontaktuje się ze mną po raz pierwszy przez maila. 8 maja 2019 roku o 11:23.

Po godzinie z kilkoma minutami otrzymuje odpowiedź.

Dokonuje zamówienia zestawu do odpowietrzania hamulców Magura – producenta 4Yourbike.

Towar po kilku godzinach zostaje wysłany i na drugi dzień Klient towar odbiera.
https://inpost.pl/sledzenie-przesylek?number=659940278962508112374812

Cała sprzedaż wraz z dostawą zamknęła się w niecałych 24 godzinach 🙂
Wydawałoby się, że to sukces, niestety nie dla Pana Andrzeja.

Po 3 miesiącach od transakcji wystawia negatywną ocenę.

Zgodność z opisem: 1 – towar zupełnie nie zgodny z opisem
To sugeruje, że Klient otrzymał nie ten zestaw. Jednakże Klient nie zgłaszał żadnych problemów z zakupionym zestawem. Opis towaru pochodzi ze strony producenta i pozostali Klienci ocenili sam produkt na 5/5.

Do oceny jakości produktu w Allegro służy odrębny formularz.

Czas wysyłki: 5 – tutaj Klient nie miał wpływu na ocenę, ponieważ Allegro od jakiegoś czasu blokuje możliwość zaniżenia gwiazdek o ile Sprzedający wyrobił się w deklarowanym czasie na wysyłkę.

Koszt wysyłki: 1 – wysyłka Allegro Paczkomaty inPost, więc po 8.99zł. Jeśli ktoś znajdzie tańszą opcję na wysłanie pudełka o wymiarach zbliżonych do 15x7x7cm, to proszę o kontakt 😉 Dla Pana Andrzeja jest to koszt zbyt wysoki.

Allegro blokuje ocenę kosztu wysyłki 8.99zł tylko gdy Kupujący korzysta z opcji SMART.

Obsługa Klienta: 1 – Jedyny kontakt Klienta ze sklepem to ta wiadomość email, na którą otrzymał odpowiedź po godzinie. To według Klienta naganna obsługa.

Ocena jakby zupełnie nie adekwatna do tego co naprawdę zaszło, więc pojawiły się wątpliwości. Albo pomyłka, albo konkurencja.

Sprawa została zgłoszona do Allegro ale portal umywa ręce w takich przypadkach.
Klient w końcu odpisuje i już wiadomo, że to nie pomyłka, a działanie celowe.
Sprawdzamy Pana Andrzeja w sieci. Po wpisaniu nazwiska i adresu pojawia się sklep rowerowy Allforbike.com.pl z Konina.

To już jest przesłanka do działań pod szyldem „pomówień i nieuczciwej konkurencji”. Klient zostaje o tym poinformowany.

odpowiedź Klienta: mam prawo do takiej oceny.
Czyli, Klient ma prawo do kłamliwej oceny sytuacji. No raczej nie. 🙂

Po wyłożeniu faktów, Klient odpisuje ponownie z przesłaniem: Towar kiepskiej jakości i zgłaszam was do Allegro za zastraszanie.

Oczywiście nikt nie był zastraszany 🙂 Wysłaliśmy całą historią zamówienia (dla przypomnienia) oraz własną interpretację poszczególnych ocen. Dodatkowo poinformowałem Pana Andrzeja, że będę bronił dobrego imienia sklepu. To wszystko.

Na tym zakończyliśmy korespondencje z Panem Andrzejem. Sprawa została przekazana prawnikowi.

 

Ps: 22.08.2019. Pan Andrzej nie odpuszcza. Dorzuca jeszcze ocenę na Google i pewnie będzie kontynuował swoją akcję dalej. Nadal nie rozumie, że w państwie prawa nielegalne działania są karane.

Ja z kolei nie rozumiem przesłanek jakimi się kierują takie osoby.

Jeśli Pan Andrzej jest właścicielem sklepu rowerowego, to dokładnie zna prawa jakie przysługują konsumentowi. Gdy towar nie spełnia oczekiwań, to można go zwrócić i uzyskać 100% zwrot kosztów. Wtedy też ma prawo ocenić sam proces sprzedaży, a dodatkowo wystawić ocenę dla samego produktu. Postępuje jednak zgoła inaczej, co wyraźnie wskazuje na działania celowe.