Hamulce Shimano Deore M6000 vs M615

W 2017 roku Shimano zaprezentowało odświeżoną grupę DEORE z zaciskiem hamulca BR-M6000. Na dobre do sprzedaży hamulce weszły na przełomie 2017/2018 Minęły już praktycznie 2 lata od kiedy hamulec jest na rynku, więc można o nim powiedzieć coś więcej także od strony praktycznej. W tym wpisie, wskazujemy główne różnice pomiędzy hamulcem Deore M6000, a Deore M615.

Najważniejsze cech nowego hamulca to:

  • Izolowany klocek i tłoczek
  • Zgodność z klockami w ICE-TECHNOLOGY (czyli tymi pod radiator) – samych klocków tego typu nie ma w zestawie. Są standardowe G02S, czyli już nie B01S.

Z kwestii łatwo zauważalnych zmian:

  • Zmniejszona klamra mocująca do kierownic
  • Smuklejszy zbiorniczek przy klamc
  • Regulacja klamki na klucz imbusowy, a nie pokrętło
  • Zmieniono położenie zaworu do odpowietrzania

Video z prezentacją różnic:

Odczucia użytkowników

  • hamulce wymagają mniejszej siły (nacisk na klamki) do wygenerowania podobnej mocy jak w poprzednich modelach
  • o wiele lepsza modulacja, bardzo łatwo wyczuć moment blokowania koła
  • fajne klamki na jeden palec

Rekomendowane tarcze

Shimano rekomenduje tarcze z serii RT66 i RT56.

 

Podsumowując, hamulce Shimano Deore M6000 to udany produkt japońskiego producenta. Nie należy zapominać, że są to hamulec ze średniej półki i świetnie spiszą się w terenowej jeździe u amatora.

Warto też pomyśleć nad zmianą samych klocków hamulcowych. Obecne Shimano G01S to okładzina żywiczna dość słabej jakości. Na rynku jest szereg zamienników, które znacząco poprawią moc hamowania i będą też trwalsze.

 

Uważaj na klocki metaliczne

Zacisk hamulca Deore M6000 ma poprawione kwestie odprowadzania ciepła, jednak uważałbym z montowaniem klocków metalicznych zwłaszcza, gdy planujemy jazdę po górach (dłuższe zjazdy). Tłoczki w zacisku Deore nie są tak odporne na temperatury jak ceramiczne odpowiedniki w XT czy XTR. Zdecydowanie bardziej służy im użytkowanie z klockami żywicznymi, półmetalicznymi, kevlaro – ceramicznymi.