Hamulce Shimano Deore M6000 vs M615
W 2017 roku Shimano zaprezentowało odświeżoną grupę DEORE z zaciskiem hamulca BR-M6000. Na dobre do sprzedaży hamulce weszły na przełomie 2017/2018 Minęły już praktycznie 2 lata od kiedy hamulec jest na rynku, więc można o nim powiedzieć coś więcej także od strony praktycznej. W tym wpisie, wskazujemy główne różnice pomiędzy hamulcem Deore M6000, a Deore M615.
Najważniejsze cech nowego hamulca to:
- Izolowany klocek i tłoczek
- Zgodność z klockami w ICE-TECHNOLOGY (czyli tymi pod radiator) – samych klocków tego typu nie ma w zestawie. Są standardowe G02S, czyli już nie B01S.
Z kwestii łatwo zauważalnych zmian:
- Zmniejszona klamra mocująca do kierownic
- Smuklejszy zbiorniczek przy klamc
- Regulacja klamki na klucz imbusowy, a nie pokrętło
- Zmieniono położenie zaworu do odpowietrzania
Video z prezentacją różnic:
Odczucia użytkowników
- hamulce wymagają mniejszej siły (nacisk na klamki) do wygenerowania podobnej mocy jak w poprzednich modelach
- o wiele lepsza modulacja, bardzo łatwo wyczuć moment blokowania koła
- fajne klamki na jeden palec
Rekomendowane tarcze
Shimano rekomenduje tarcze z serii RT66 i RT56.
Podsumowując, hamulce Shimano Deore M6000 to udany produkt japońskiego producenta. Nie należy zapominać, że są to hamulec ze średniej półki i świetnie spiszą się w terenowej jeździe u amatora.
Warto też pomyśleć nad zmianą samych klocków hamulcowych. Obecne Shimano G01S to okładzina żywiczna dość słabej jakości. Na rynku jest szereg zamienników, które znacząco poprawią moc hamowania i będą też trwalsze.
Uważaj na klocki metaliczne
Zacisk hamulca Deore M6000 ma poprawione kwestie odprowadzania ciepła, jednak uważałbym z montowaniem klocków metalicznych zwłaszcza, gdy planujemy jazdę po górach (dłuższe zjazdy). Tłoczki w zacisku Deore nie są tak odporne na temperatury jak ceramiczne odpowiedniki w XT czy XTR. Zdecydowanie bardziej służy im użytkowanie z klockami żywicznymi, półmetalicznymi, kevlaro – ceramicznymi.